BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 5, 2011

Saturday, May 14, 2011

ANDAINYA LELAKI TAHU SEORANG WANITA.....




Dalam meniti hari2 yang panjang aku akan sentiasa terus mengingati mu walau dalam kepayahan.

Permudahkan perjalanan hidupku ya Allah... Kuatkan hati dan keimananku agar dapat aku menempuh segala ujian Mu.

Wednesday, May 11, 2011


Tuhan...

kau berilah aku ketabahan dalam menerima dugaan Mu...

kau pasrahkan jiwaku untuk teruskan perjalanan hidup ini yang penuh ranjau dan berliku.

Kau berikan aku kekuatan untuk menenpuh segalanya.

Aku cuma insan kerdil yang lemah, ada kalanya aku rebah dan tersungkur tak berdaya.

Ampunkan dosa-dosa ku ya Allah...

Dalam mengharungi detik-detik yang perlu dihitung, aku tidak dapat menahan rasa rindu yang ada, rasa curiga yang bertapa.

Cemburu pada kebahagian orang lain...namun aku tetap pasrah dalam menerima ketentuanku

Hidup sendirian ..tiada tempat untuk mengadu hanya pada Mu tempat ku mengadu...

Peneman setiaku cuma bayang-bayang yang bisu

Akan ku tunggu cahaya kebahagian itu bersinar dalam diri ini....

Dugaan Mu ..aku redha ya Allah

Hanya engkau Tuhan ku Yang SATU...pada Mu aku berserah.....

Anak yang masih kecil tak mengerti derita dan kesusahan yang ada....namun di hati mereka tetap ada kerinduan kasih sayang seorang ayah...

Membesarlah anak-anak dengan kasih sayang ibu dan jadilah anak yang baik...
Ibu akan sentiasa ada di sisi dikala suka dan duka....kasih sayang ibu mengatasi segalanya

Tuesday, May 10, 2011

DIARY HIDUP: KEHIDUPAN

DIARY HIDUP: KEHIDUPAN: "Kehidupan seperti air di lautan...ada pasang surutnya.. Tiada yang mengimpikan kesedihan tetapi sentiasa mengharapkan kebahagian yang berkek..."

KEHIDUPAN

Kehidupan seperti air di lautan...ada pasang surutnya..
Tiada yang mengimpikan kesedihan tetapi sentiasa mengharapkan kebahagian yang berkekalan..
Namun tidak semua impian menjadi kenyataan...takdir Tuhan telah tersurat..kita cuma merancang Dia yang menentukan....

0 comments: